traveljohninschotland.reismee.nl

Zompige zooi

Vandaag een rondje eiland (Isle of skye) gedaan. Onze gastvrouw heeft eerst nog 2 eitjes met bacon voor ons gebakken (ik zei nog niet splitsen hé) en daarna op weg. Het zou ongeveer de hele dag gaan regenen en windkracht 8 zijn. Nou die wind was er hoor, je kon soms nauwelijks blijven staan. Ben ook een keer op mijn platte bek gegaan in die zompige drek bij zo’n klif. Goed dat ik afstand hou van randjes met mijn hoogte vrees. Die broek kunnen we niet meer aan, moest zelfs de bagger uit mijn fototoestel pulken (die had ik in mijn hand toen ik uitgleed). Regen hebben we wel gezien, voor ons, achter ons, maar wij hebben het hele rondje geen druppel gehad.

Je kunt het niet in beeld vatten, gewoon alles is mooi. Elke keer verbaas ik me weer over de ruwheid van het landschap en tegelijkertijd hoe groen het is. Op de terugweg stond er een bord dat de veerboot naar Mallaig niet vaart vandaag. Oh? En morgen dan, de wind gaat niet echt liggen morgen. Even naar de haven toegereden. Ja, morgenochtend gaat ie wel, ik hoop dat ze gelijk krijgen want omrijden via de enige brug is goed 3,5 uur sturen door slinger de slanger weggetjes.

Maar goed, als alles goed gaat staan wij rond 12.00 uur weer op het vaste land van Schotland (Mallaig) en rijden we via de Glenco valley (moet fantastisch zijn, hier rijdt de Harry Potter trein) naar Fort William. Daar staat ons volgende hotel.

Tot morgen, John en Sylvia.